Earn $$ with WidgetBucks!

Saturday, March 15, 2008

Raja Nazrin dikurnia putera

KUALA LUMPUR - Pemangku Raja Perak, Raja Dr. Nazrin Shah dan Raja Puan Besar, Tuanku Zara Salim semalam telah dikurniakan seorang putera.

Menurut Setiausaha Sulit Sultan Perak, Kolonel Datuk Abdul Rahim Mohamad Nor, putera kepada pasangan diraja itu dilahirkan di Hospital Pakar Damansara di sini pukul 10 pagi semalam. "Tuanku Zara dan putera- nya itu berada dalam keadaan sihat walafiat," kata Abdul Rahim.

Sementara itu, tinjauan di hospital berkenaan pada sebelah petang mendapati, sanak-saudara dan kenalan pasangan diraja itu tidak putus-putus menyampaikan ucapan tahniah.

Difahamkan, tiada sebarang pelawat dibenarkan melawat baginda dan laluan di sepanjang tingkat tiga di hospital berkenaan dikawal.

Pihak media pula hanya dibenarkan berkumpul di pekarangan lobi saja.

Tepat pukul 2 petang, Raja Nazrin Shah dan ayahandanya, Sultan Perak, Sultan Azlan Shah dan Permaisuri Perak, Tuanku Bainun serta kaum kerabat lain muncul di pekarangan lobi hospital sambil diiringi oleh Pengarah Perubatan hospital itu, Datuk Dr. Azizi Omar dan Pakar Neonatologi, Dr. Musa Mohd. Nordin.

Sebelum beredar, Raja Nazrin Shah yang kelihatan ceria dilihat sempat bersalam-salaman dengan Musa sebagai tanda ucapan terima kasih.